Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015

PIETER BRUEGEL -ΤΟΠΙΑ

PIETER BRUEGEL  THE ELDER
(1526-1569)
Φλαμανδός  ζωγράφος και χαράκτης, γνωστός για τα τοπία του (ατμοσφαιρική προοπτική) και τις αγροτικές σκηνές.
"Oι κυνηγοί στο χιόνι" μάλλον αναφέρονται στον Δεκέμβρη.Σε ανάλογη μινιατούρα του Γκριμάνι 
συμβολίζεται ο Δεκέμβρης με το ίδιο μοτίβο του σφαγμένου αγριογούρουνου,που διακρίνεται στο αριστερό άκρο του πίνακα του Μπρίγκελ. 
 "Ο καλλιτέχνης έχει αποδώσει αριστοτεχνικά την ατμόσφαιρα του κρύου και της σιωπής που πλανιέται  πάνω από το χιονισμένο τοπίο  Στο βάθος τα βουνά του Νότου είναι δοσμένα με μια αίσθηση της φύσης .Το λευκό του χιονιού,το πράσινο του ουρανού κι ο πάγος συνταιριάζονται θαυμάσια.".http://el.wikipedia.org/

 Pieter  Bruegel "The Hunters in the Snow "1565 oil on wood
Παρατηρούμε τον πίνακα  με view finder 
 Ιδέα απο   http://www.moma.org
Ζητάμε   από τα παιδιά να επικεντρωθούν σε κάποιες περιοχές της σύνθεσης, 
 ενώ ακούγεται "ο  χειμώνας από τις 4 εποχές του Vivaldi"











 Βλέπουμε προσεκτικά τον πίνακα.ποια χρώματα χρησιμοποίησε ο ζωγράφος  σ'αυτόν τον πίνακα;Βάλε τα μέσα  στους κύκλους της  παλέτας .
                                                                


clip art   από   εδώ

       


Παράλληλα  σημειώνουμε στο χαρτί τις λέξεις που χρησιμοποιούν τα παιδιά όταν περιγράφουν 
την εικόνα.Καλούνται να ζωγραφίσουν  μια εικόνα για κάθε λέξη :χιόνι,φωτιά, σπίτια,
πουλιά δέντρα άνθρωποι,κυνηγοί.σκυλιά.
 Αντιστοίχιση  εικόνας-λέξης
 και προσπαθώντας να διαβάσουν την κάθε λέξη  ανάλογα με το αρχικό γράμμα.
Ανακατεύουμε τις λέξεις και τις επανατοποθετούν δίπλα σε κάθε εικόνα.


Mε αφορμή τα τοπία του Pieter Bruegel μάθαμε τι είναι  ατμοσφαιρική προοπτική ή προοπτική χρώματος.( δίνει την εντύπωση   πως στον πίνακα  υπάρχει ατμόσφαιρα που ξεθωριάζει τα αντικείμενα όσο αυτά απομακρύνονται από το μάτι μας)


Pieter Briegel "Nederlandish landscape"



ΤΑ ΕΡΓΑ ΜΑΣ !
Σχεδιάζουμε τις γραμμές των βουνών και ξεκινάμε  με  λευκό  χρώμα   και προσθέτουμε το χρώμα  της αρεσκείας μας, ώστε κάθε στρώση να γίνεται πιο σκούρα . 
































9 σχόλια:

  1. Πολύ ωραία η δουλειά σας Νίνα. Τον πίνακα του Φλαμανδού ζωγράφου τον χρησιμοποίησα κι εγώ πέρυσι αλλά σε πρόγραμμα αγωγής υγείας. Δεν το έχω αναρτήσει ακόμη. Όσο για την προοπτική χρώματος στα βουνά είναι καταπληκτικά. Αλλά πιο καταπληκτικό ο τρόπος που το μετέφερες στα παιδιά με τόσο καταπληκτικά αποτελέσματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νίκη σ'ευχαριστώ πολύ !!!θα ήθελα να δω πως δούλεψες τον Μπριγκέλ,περιμένω την ανάρτηση!!!

      Διαγραφή
  2. Μπράβο για τις όμορφες ιδέες που μας δίνεις! Ποτέ δε μπορούσα να φανταστώ ότι θα μπορούσαμε να εισάγουμε την έννοια της προοπτικής σε τόσο μικρές ηλικίες! Κι εσύ το κατάφερες με εντυπωσιακά αποτελέσματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Ειρήνη!!!
      ούτε εγώ το πίστευα!πέρυσι είχα δουλέψει την γραμμική προοπτική και έμεινα!!!μπορείς να δείς από τα θέματά"προοπτική"νομίζω με τα χρώματα την κατανοήσανε τα παιδιά ευκολότερα. Είχαμε δουλέψει αποχρώσεις,ορίζοντα και χωροχρονικές έννοιες.

      Διαγραφή
  3. Πρώτη φορά επισκέπτομαι το blog σου και πραγματικά με εντυπωσίασαν πολύ οι δραστηριότητές σας! Μπράβο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Ροδιά!!!Νομίζω και φέτος έχω καλή ομάδα και μας αρέσει η τέχνη!!!

      Διαγραφή
  4. Για άλλη μια φορά συγχαρητήρια για την υπέροχη δουλειά σου !!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μας έβαλες τα γιαλιά Νίνα μου! Ωραίος τρόπος προσέγγισης!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή