EL GRECO ( 1541-7 AΠΡΙΛΙΟΥ 1614)
Κρητικός ζωγράφος,γλύπτης και αρχιτέκτονας .
Γεννήθηκε το 1541 στην Κάντια στο σημερινό Ηράκλειο της Κρήτης.Εκπαιδεύτηκε ως αγιογράφος στην Κρήτη που αποτελούσε τμήμα της ενετικής επικράτειας (Οι αγιογράφοι συνδύαζαν την βυζαντινή τεχνοτροπία με Δυτικές επιρροές, φιλοτεχνώντας φορητές κυρίως- εικόνες και διαμορφώνοντας την Κρητική Σχολή). Αργότερα ταξίδεψε το 1560 στην Βενετία.Μαθήτευσε στο εργαστήριο του ονομαστού ζωγράφου Τιτσιάνο.Στη συνέχεια διέμεινε στη Ρώμη όπου συνδέθηκε με γνωστούς λόγιους και καλλιτέχνες της εποχής.Τον Οκτώβριο του 1576 βρίσκεται στην Ισπανία και το επόμενο χρόνο εγκαθίσταται στο Τολέδο όπου θα ζήσει μέχρι τον θάνατο του το 1614.
Υφολογικά η τεχνοτροπία του Ελ Γκρέκο θεωρείται έκφραση της Ενετικής σχολής και του μανιερισμού όπως διαμορφώθηκε στο δεύτερο μισό του 16ου αιώνα, με αποτέλεσμα το έργο του να είναι ελάχιστα γνωστό sτην περίοδο του μπαρόκ. Στη διάρκεια του 20ου αιώνα αναγνωρίστηκε ως πρόδρομος της μοντέρνας τέχνης,το έργο του επανεκτιμήθηκε διατηρώντας μέχρι σήμερα δεσπόζουσα θέση ανάμεσα στους μείζονες ζωγράφους όλων των εποχών http://el.wikipedia.org/
400 Χρόνια μετά από τον θάνατο του μεγάλου Κρητικού ζωγράφου και το έτος 2014 ανακηρύσσεται προς τιμή του, ως έτος EL GRECO.
EL GRECO ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΊΟ
Κρητικός ζωγράφος,γλύπτης και αρχιτέκτονας .
Γεννήθηκε το 1541 στην Κάντια στο σημερινό Ηράκλειο της Κρήτης.Εκπαιδεύτηκε ως αγιογράφος στην Κρήτη που αποτελούσε τμήμα της ενετικής επικράτειας (Οι αγιογράφοι συνδύαζαν την βυζαντινή τεχνοτροπία με Δυτικές επιρροές, φιλοτεχνώντας φορητές κυρίως- εικόνες και διαμορφώνοντας την Κρητική Σχολή). Αργότερα ταξίδεψε το 1560 στην Βενετία.Μαθήτευσε στο εργαστήριο του ονομαστού ζωγράφου Τιτσιάνο.Στη συνέχεια διέμεινε στη Ρώμη όπου συνδέθηκε με γνωστούς λόγιους και καλλιτέχνες της εποχής.Τον Οκτώβριο του 1576 βρίσκεται στην Ισπανία και το επόμενο χρόνο εγκαθίσταται στο Τολέδο όπου θα ζήσει μέχρι τον θάνατο του το 1614.
Υφολογικά η τεχνοτροπία του Ελ Γκρέκο θεωρείται έκφραση της Ενετικής σχολής και του μανιερισμού όπως διαμορφώθηκε στο δεύτερο μισό του 16ου αιώνα, με αποτέλεσμα το έργο του να είναι ελάχιστα γνωστό sτην περίοδο του μπαρόκ. Στη διάρκεια του 20ου αιώνα αναγνωρίστηκε ως πρόδρομος της μοντέρνας τέχνης,το έργο του επανεκτιμήθηκε διατηρώντας μέχρι σήμερα δεσπόζουσα θέση ανάμεσα στους μείζονες ζωγράφους όλων των εποχών http://el.wikipedia.org/
400 Χρόνια μετά από τον θάνατο του μεγάλου Κρητικού ζωγράφου και το έτος 2014 ανακηρύσσεται προς τιμή του, ως έτος EL GRECO.
EL GRECO ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΊΟ
Γνωρίσαμε τον Ελ Γκρέκο μέσα απο τους πίνακες του.Στην αρχή παρατηρήσαμε τις αυτοπροσωπογραφίες σε διαφορετική ηλικία και τις συγκρίναμε.Τα χαρακτηριστικά του προσώπου,τα χέρια με τα μακριά δάκτυλα ,τα φωτεινά πρόσωπα με την ουράνια λάμψη ,το σκούρο φόντο όπως και τις ψιλόλιγνες φιγούρες που φαίνονται καλύτερα στους άλλους πίνακες. Ασχοληθήκαμε κυρίως με τα πάθη του Χριστού στα έργα του μεγάλου ζωγράφου (μπορείτε να τα βρείτε στο υλικό της Τάνιας
ΑΥΤΟΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΊΑ 1590-1960(Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Ν.Υόρκης) |
EL GRECO "El Caballero de la Mano en Pecho"
(Ιππότης με το Χέρι στο Στήθος)1578-80 Museum Prado
Οι ανθρώπινες φιγούρες του μεγάλου ζωγράφου μας θύμισαν την γαλάζια εποχή του Πικάσο!(Ορισμένα σχέδια της πρώιμης περιόδου μιμούνται το ιδίωμα του Ελ Γκρέκο,ενώ ιδιαίτερα εμφανής είναι κατα την "μπλέ περίοδο".Οι δεσποινίδες της Αβινιόν αντλούν μοτίβα απο την 5ή σφραγίδα της Αποκάλυψης του Γκρέκο.Το 1940 ο Πικάσο ολοκλήρωσε μια σειρά πινάκων που αποτελούσαν παραλλαγές γνωστών έργων και φιλοτέχνησε την προσωπογραφία του Χόρχε Μανουέλ)
Συγκρίναμε τα δύο πορτραίτα εντοπίσαμε τις διαφορές και καταλήξαμε ότι το ίδιο πράγμα η πρόσωπο μπορεί να το αποδώσει ο κάθε ζωγράφος με τον δικό του τρόπο
Μας συγκίνησαν τα λυπημένα μάτια του Χριστού και μας άρεσε ο πίνακας el espolio(διαμερισμός των ιματίων)αλλα δεν μας άρεσε η ιστορία με τον χιτώνα του Χριστού)
EL ESPOLIO (1577-79 Καθεδρικός ναός του Τολέδο)
Περιηγηθήκαμε στο ιστορικό Μουσείο του Ελ Γκρέκο εδώ
Κάναμε το ταξίδι του μεγάλου ζωγράφου απο το Ηράκλειο ,στη Βενετία στη Ρώμη και στο Τολέδο.
Ζωγραφίσαμε τα χέρια μας όπως ο μεγάλος ζωγράφος!
(Kάναμε το περίγραμμα των χεριών, κόψαμε λουρίδες οριζόντια το χεράκι σε 4 κομμάτια, κολλήσαμε τα κομμάτια επεκτείνοντας τα κάθετα και στην συνέχεια ενώσαμε τις γραμμές για να αποδώσουμε ρεαλιστικά τα χέρια με τα μακριά δάχτυλα των χαρακτήρων του Ελ Γκρέκο.
Το κολλήσαμε σε σκούρο χαρτόνι και περάσαμε το περίγραμμα με λαδοπαστέλ.
Το σβήσαμε με το χέρι μας για να δώσει φώς.)
Αναδημιουργήσαμε τους πίνακες του Ελ Γκρέκο με τα Πάθη του Χριστού
και φτιάξαμε το βιβλίο της Τάνιας
ΠΟΡΤΡΑΙΤΑ ΠΑΙΔΙΩΝ
(Με λαδοπαστέλ και νερομπογιά )
ΚΑΙ ΦΩΤΟΜΟΝΤΑΖ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ http://www.pizap.com/
Καλά τι όμορφα κάνατε! Μπράβο!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝίνα, φοβερή προσέγγιση, προφανώς από έναν άνθρωπο που γνωρίζει πολύ καλά και σε βάθος τα της τέχνης. Αυτό με τη σύγκριση των πορτρέτων ευρηματικό, όπως και το χέρι (μαγική τεχνική, φαίνονται σαν ζωντανά τα χέρια). Όσο για το βιβλιαράκι, σ'ευχαριστώ πολύ. Τα παιδάκια σου είναι απίστευτοι καλλιτέχνες. Είναι γεγονός ότι πουθενά δεν έχω δει τόσο πρωτότυπες τεχνικές στην προσέγγιση της εικαστικής δημιουργίας. Κάθε φορά ξαφνιάζεις...Συγχαρητήρια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥΠΕΡΟΧΟ ΝΙΝΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστώ πολύ κορίτσια!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήφιλιά