Ο ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ (Ο ΚΑΡΔΙΝΑΛΙΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ )
Χρησιμοποίησα την ιδέα με
τους "Χιονανθρώπους" απο το link http://www.artprojectsforkids.org/ προσθέτοντας
και άλλες κάρτες.
Ξεκίνησα με την παρουσίαση
και την παρατήρηση των καρτων. Ακολούθησε συζήτηση, αυτοσχεδιασμός μ'ενα καπέλο, δημιουργία
ιστορίας, κολάζ με ζωγραφική, μαθηματικά (μεγάλο, μεσαίο, μικρό) και ψυχρά - θερμά χρώματα (επανάληψη).
Ετυμολογία της λέξης ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ (Χιόνι + άνθρωπος) και εύρεση σύνθετων λέξεων με το
συνθετικό «Χιόνι» όπως: Χιονάτη, χιονόμπαλα, χιονοθύελλα, χιονοπέδιλα, χιονοδρόμιο
χιονοπόλεμος, χιονονιφάδα, χιονόνερο.
Δίνονται πληροφορίες: πως
σχηματίζεται το χιόνι και γιατί είναι άσπρο, απο τί γίνεται ο χιονάνθρωπος και
για τον "καρδινάλιο", το κόκκινο πουλί του χειμώνα.
(Ο καρδινάλιος είναι ένα είδος σπίνου που ζει στην Βόρεια και Νότια Αμερική και στον Καναδά. Είναι πουλί μεσαίου μεγέθους, έχει ένα λοφίο στο κεφάλι. Το αρσενικό έχει έντονο κόκκινο χρώμα και μια μαύρη μάσκα προσώπου πάνω απο τα μάτια. Το θηλυκό έχει απόχρωση θαμπό κόκκινο-καφέ και γκρί μάσκα. Το όνομα του το πήρε απο τα κόκκινα άμφια των καρδιναλίων της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. Τρέφεται με σπόρους,δημητριακά ,σκαθάρια,τζιτζίκια,σαλιγκάρια,ακρίδες και φρούτα του δάσους)
ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
Μ' ΕΝΑ ΚΑΠΕΛΟ
Φανταζόμαστε ότι το καπέλο
του χιονάνθρωπου το παρασέρνει ο αέρας και φέρνει στην τάξη μας ! Είναι
ένα μαγικό καπέλο! Γινόμαστε μάγοι και βγάζουμε περιστέρια μέσα απο το καπέλο!
Χάνει τις μαγικές του
ιδιότητες και γίνεται απλό καπέλο. Το φοράμε, φυσάει αέρας, το κρατάμε με τα
δυό μας χέρια να μην μας φύγει. Το δίνουμε στο φίλο μας, μας χαιρετάει με το καπέλο
και μας δείχνει τί μπορεί να κάνει με αυτό.
Το καπέλο περνάει απο όλα
τα παιδιά και αυτοσχεδιάζουν. Γίνεται φωλιά για πουλιά, καλάθι για φρούτα, γίνεται
φίλος και του λέμε μυστικά, το φοράμε όταν έχει ήλιο και οτι φανταστεί ο
καθένας.
ΤΑ ΕΡΓΑ ΝΗΠΙΩΝ(Μικτή τεχνική -κολάζ και ζωγραφική)
Κολάζ
3 κύκλοι απο λευκό χαρτί (μεγάλος -μεσαίος ΄μικρός),και καπέλο.
Ζωγραφική με τέμπερα και μαρκαδόρο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου