Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2013

ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙ ΚΑΝΤΙΝΣΚΥ


                
  ΒΑΣΙΛΙ   ΚΑΝΤΙΝΣΚΙ(1866-1944)
  Ρώσσος ζωγράφος και θεωρητικός της τέχνης.θεωρείται ένας απο τους σημαντικότερους καλλιτέχνες του 20ου αιώνα και ένας απο τους πρωτοπόρους της  αποκαλούμενης αφηρημένης τέχνης."  Οι μεγάλοι μου  πίνακες γεννιούνται σιγά σιγά μέσα στην καρδιά μου";έλεγε ο Βασίλι  Καντινσκι.  Έπαιζε με τα χρώματα και τις φόρμες σαν ,να ήταν νότες. Συμφοιτητής του Paul Klee , πήρε το δίπλωμα του απο τη σχολή  του Μονάχου.  Δίδαξε στη σχολή Bauhaus   και ανέλαβε τα εργαστήρια τοιχογραφίας.  Με τον ζωγράφο Φράντς Μαρκ ίδρυσαν την ομάδα "Der Blaue  Reiter", (ο γαλάζιος καβαλλάρης) δανειζόμενοι το όνομα απο έναν πίνακα του, που είχε ζωγραφίσει  το 1903.                  


To video  μας δείχνει πως μπορούμε να ζωγραφίσουμε  τους   ομόκεντρους κύκλους
  του Βασίλι  Καντίνσκυ.
ΤΑ ΕΡΓΑ ΜΑΣ...
Πειραματιζόμαστε  με χρώματα και συναισθήματα χρησιμοποιώντας λαδοπαστέλ.






ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Mια ασπρόμαυρη πόλη με πολύχρωμο ουρανό
(με ομόκεντρους  κύκλους  του W.Kandinsky) 
                                                           H Iδέα απο εδώ
                              

Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2013

ΓΚΑΜΠΡΙΕΛΕ ΜΙΝΤΕΡ

 Γκαμπριέλε  Μίντερ(1887-1962)


Γερμανίδα  expresionist  ζωγράφος ,σύντροφος του Βασίλι Καντίνσκυ

http://www.youtube.com/watch?v=4cvrppvY5yc

                       
                              " Βαρκάδα" Γκαμπριέλε  Μιντερ
Παρατήρηση του πίνακα ,συζήτηση (θέμα ,τιτλο ,χρώματα , για την ζωγράφο και τον τροπο που ζωγράφιζε).
Αναπαράσταση του πίνακα .
Αναδημιουργία του πίνακα με κολάζ και ζωγραφική .
Ας προσπαθήσουμε να αναδημιουργήσουμε τον πίνακα .τι χρώματα θα χρησιμοποιήσουμε;
πόσα άτομα θα πάνε βαρκάδα;
 πως  θα ζωγραφίσουμε τη θάλασσα; θα είναι ήρεμη ή αγριεμένη;
είναι πρωί ;μεσημέρι;απόγευμα;ή νύχτα ;
τι φόντο θα βάλουμε;τι ρούχα θα φοράνε; συζητήσαμε και καταλήξαμε να χρησιμοποιήσουμε λαδοπαστελ για το  φόντο και(χρωματιστά χαρτόνια) κολάζ για τα βουνά ,την βάρκα και τα πρόσωπα.

                                           ΤΑ ΕΡΓΑ ΜΑΣ!







                                          συνεχίζουμε με τα έργα της Γκαμπριέλε Μιντερ

                                          ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ          
                                          LANDESCAPE
  Πριν την αναδημιουργία του πίνακα προηγείται παρουσίαση,συζήτηση, τι αισθήματα τους   προκαλει  ο κάθε πίνακας και γενικά η διαδικασία για να γνωρίσουν τα παιδιά το  έργο , τον καλλιτέχνη και να εκφραστούν μέσα απο την τέχνη.             
                              TA EΡΓΑ  ΜΑΣ...
 Αναδημιουργία του έργου(λαδοπαστελ)
   1ο βήμα
 Χωρίζουμε το φύλλο μας σε 3 μέρη. Τραβάμε την πρώτη γραμμή (χρησιμοποιούμε τη    τελεία που πάει βόλτα -σαν παιχνίδι, απο την μια ακρη του φύλλου ως  την άλλη άκρη ( στο 1/3 φτιάχνουμε το έδαφος
 2ο βήμα
 Μία τελεία απο αριστερα  και μία  τελεία  απο  δεξιά πάνε βόλτα και συναντιώνται  κάπου στο  μέσον.Κάποια περπατάει γρήγορα και φτάνει νωρίτερα ,η άλλη καθυστερεί ...λίγο! Ετσι σχεδιάζουμε τα χαμηλά βουνά.
 3ο βήμα
 Μία  αλλη  τελεία  στέκεται  πάνω απο το σημείο, που συναντήθηκαν οι κουκίδες που πήγαν  βόλτα στα χαμηλά βουνά. Τις βλέπει και θέλει να κατέβει κάτω να συναντήσει τις φίλες της( τις τελείες).  Σκέφτεται, απο ποιο δρόμο να κατέβει; Αποφασίζει και  κατεβαινει ,δεν τις βρίσκει και γυρνάει πίσω ,όπου συναντά μια παλιά της φίλη τελεία ,  που της άρεσαν τα ψηλά βουνά, γιατι ; είχε  ήλιο. Γίνονται και τα ψηλά βουνά !
 4ο βήμα 
 Ζωγραφίζουμε  τα δέντρα ...όπως η Γκαμπριέλε  Μίντερ και χρησιμοποιούμε τα ίδια τα χρώματα γιατί μας άρέσουν τα φθινοπωρινά χρώματα. Εκεί που έχει ήλιο χρησιμοποιούμε ανοιχτά χρώματα και στη σκιά σκούρα χρώματα.
 5ο βήμα
Φτιάχνουμε  τον ουρανό και έτοιμο το τοπίο!



  Στο 2ο πίνακα δουλεύουμε με τις τελείες πάλι που πάνε βόλτα. Χωρίζουμε το φύλλο σε 3 μερη.Ακολουθούμε περίπου την ίδια διαδικασία: Φτιάχνουμε μια καινούργια ιστορία με τις τελείες και ολοκληρώνουμε τον πίνακα σαν παιχνίδι. (Την επόμενη μέρα στις ελεύθερες δραστηριότητες χρησιμοποιούν  στοιχεία απο τους πίνακες που ζωγραφίσαμε!)
























Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013

ΔΕΝΤΡΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ



                              " O προάγγελος του φθινοπώρου  " Paul  Klee
                                    "  To Δέντρο της ζωής "Gustav Klimt
                                δύο διάσημοι  πίνακες  με κοινό στοιχείο  "το δέντρο"
Παρατηρήσαμε προσεκτικά τους πίνακες  και  τους συγκρίναμε.Είδαμε  οτι το δέντρο του Πωλ Κλεε είναι σαν και τα δικά μας ενώ του G.Kλίμτ είναι με κλαδιά  σαν σαλιγκάρια!Απο  τα χρώματα των φύλλων μαντεύουμε την εποχή.Το ένα δεντρο  φυτρωσε στο χώμα ,ποιό ; το άλλο φύτρωσε στον ουρανό ;στη θάλασσα ; η το φυλάκισε κάποιος; Στον ένα  πίνακα το δέντρο νοιώθει μοναξιά; πως το καταλαβαίνεις;τι νομίζεις ότι θα ήθελε να κάνει το δέντρο ;να μεγαλώσει να ταξιδέψει;(ιδέα απο το αγαπημένο βιβλίο της  Κατερίνας Ανωγιανάκη "ένα δέντρο με τίς 4 εποχές του χρόνου."
                                  Τα έργα μας !...(με τέμπερα)
                                    to Φθινοπωρινό δέντρο  όπως ...το δέντρο του Paul Klee!






                              και τα δέντρα όπως ..."το δέντρο ζωής" του Gustav klimt !
(με λαδοπαστέλ)




     
                                                     

                                               

ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΑ  ΦΥΛΛΑ
Ομαδική Εργασία (κολάζ)
την ιδέα την βρήκαμε εδώ



                                                


                           
                                   
                                       

Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2013

ΠΩΛ ΚΛΕΕ "Η ΓΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΥΛΙ "


THE  CAT  AND  THE BIRD   PAUL  KLEE
Ο πίνακας βρίσκεται στο μουσείο μοντέρνας τέχνης(ΜΟΜΑ) στη Νέα Υόρκη.
Παρουσίαση του πίνακα , παρατήρηση και περιγραφή.Γιατί το πουλί είναι μέσα στο κεφάλι της γάτας;  τι έχει στο μυαλό της και τί σκέφτεται η γάτα ;η καρδούλα στη μύτη τι δείχνει ;τί επιθυμεί  η γάτα; να παίξει ή να φάει το πουλί;Τα χρώματα της γάτας.Ποιά συναισθήματα μας προκαλεί αυτός ο πίνακας;(θυμός)Τι ακριβώς αισθάνομαι όταν θυμώνω ,πως το εκφράζω;  Βρίσκουμε τον τίτλο του έργου και το όνομα του καλλιτέχνη.Συζήτηση για τα πορτραίτα ζώων του Κλέε ,θυμηθήκαμε  τα έργα του και το σπουδαιότερο (την τεχνική )  ότι  ζωγραφίζει  με γραμμές.
  http://rumriverartcenter.blogspot.gr/2011/12/artist-paul-klee-cat-and-bird.htm
ακολουθώντας τα βήματα σχεδίασης απο το παραπάνω blog  τόλμησα να το δοκιμάσω σε τάξη νηπίων και προνηπίων ...δουλέψαμε με ομάδες και το αποτέλεσμα ήταν υπέροχο!

                                          Βήμα 1ο
                                          Βήμα 2ο
                                          Βήμα 3ο
                                          Βήμα 4ο
                                          Βήμα 5ο

ΚΑΙ ΟΙ ΓΑΤΕΣ ΜΑΣ









                                       
                                   









Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2013

MARC CHAGALL


MARC CHAGALL (1887 Vitebsk-1985 Saint Paul De Vense  France)
" ΕΓΩ ΚΑΙ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ"  1911  Λάδι σε καμβά
Μουσείο μοντέρνας τέχνης(ΜΟΜΑ)  Νέας Υόρκης
Ένα απο τα διασημότερα έργα του  Σαγκάλ  και το  πιο αντιπροσωπευτικό.
 Αγαπημένο έργο των παιδιών . ,ένα έργο που καταλαβαίνουν .
.Εικόνες και σκηνές του  έργου είναι γνώριμες  και  μπορούν να δημιουργήσουν, να φανταστούν  ,
να ονειρευτούν   και να εκφράσουν τον ευατό τους μέσα απο την τέχνη.
Τα φωτεινά και ζωηρά χρώματα(θυμίζουν τα χρώματα των φωβιστών ) τους αρέσουν .
Ο  πίνακας είναι γεμάτος, χωρίς σπατάλη χώρου.
 Τα γεωμετρικά  σχήματα  στον πίνακα (η αγάπη του Σαγκάλ για τον κυβισμό ),
 οι καθημερινές σκηνές οι ανάποδες φιγούρες  γοητεύουν τα παιδιά.
1ο Bήμα : Παρουσίαση του πίνακα   στα παιδιά  , παρατήρηση και συζήτηση  .Τί βλεπουν; μήπως μοιάζει με την πραγματική ζωή  ή μ'  ενα όνειρο ; τi χρώματα   χρησιμοποιεί  ο καλλιτέχνης; πώς τους κάνει να  αισθάνονται ,τι σκέφτονται ,  τι τίτλο  μπορούμε να δώσουμε  ,ποιός τον ζωγράφισε και  ποιόν τίτλο του έδωσε .
Ας προσπαθήσουμε να ζωγραφίσουμε  σαν το Σαγκάλ .Πως θα ζωγραφίσουμε  το όνειρο μας ;Τι χρώματα θα χρησιμοποιήσουμε ;και  έτσι συνεχίζεται η συζήτηση  ώστε τα παιδιά να εμπνευστούν  και να εκφραστούν με την τέχνη.                          Bήμα  2ο :Διπλώνουμε  το φύλλο χαρτιού  στα δυο .Στο μισό   ζωγραφίζουμε τον ευατό μας (πορτραίτο)
  και μετα  γυρίζουμε το φύλλο ώστε ο ευατός  μας να είναι ανάποδα και ζωγραφίζουμε    στο άλλο μισό,
               το αγαπημένο μας ζώο .Τι ονειρευόμαστε  εμείς και τι το ζώο μας . Φτιάχνουμε με pastel   το φόντο  (έχοντας κάτω απο το φύλλο  σουπλά  με σαγρέ επιφάνεια)

Εγώ   και το αγαπημένο μου ζώο.


                             
                             
                             



 Βήμα 3ο: Με 2 γραμμές  διαγώνιες  χωρίζουμε το φύλλο χαρτιού  σε 4  τρίγωνα .Στο κάτω τρίγωνο ζωγραφίζουμε ένα δέντρο (της εποχής που μας αρέσει)στο  επάνω τρίγωνο  ζωγραφίζουμε την πόλη μας η το σπίτι μας η την οικογένεια  μας  (γυρνάμε το φύλλο  και ζωγραφίζουμε έχοντας το δέντρο ανάποδα.)Γυρνάμε το φύλλο  κανονικά και  στο δεξί τρίγωνο  ζωγραφίζουμε τον  ευατό μας (πορτραίτο)το χρωματίζουμε με έντονο χρώμα.Στο αριστερό τρίγωνο  ζωγραφίζουμε  το κατοικίδιο ζώο μας ή το αγαπημένο μας παιχνίδι ή καποιο αγαπημένο πρόσωπο μας  ανάλογα με τι  θέμα θέλουμε να ασχοληθούμε .να εκφράσουμε τις σκέψεις μας τα όνειρα μας με την τέχνη.