JOHN SLOANE |
Θα παρατηρήσουμε θα περιγράψουμε θα αισθανθούμε, θα φανταστούμε, θα συζητήσουμε,θα μοιραστούμε,θα σχεδιάσουμε και θα δημιουργήσουμε)
ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΕΝΑ ΠΙΝΑΚΑ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ
(ακοής ,όσφρησης,αφής και γεύσης)
Παρατήρηση του πίνακα
Περιγραφή (Ερωτήσεις για τη διερεύνηση του πίνακα)
Τι
βλέπεις;Τι μπορεί να είναι εδώ;Eχεις πάει σε κάποιο μέρος ίδιο;Που μπορεί να βρίσκεται;Ποια
χρώματα αναγνωρίζεις; Ποιά ώρα της ημέρας νομίζεις ότι είναι;ποια εποχή;Πώς το κατάλαβες; Ποιά ζώα; Ποιά λαχανικά και φρούτα αναγνωρίζεις;
Ας κάνουμε μία βόλτα στον πίνακα χρησιμοποιώντας την φαντασία μας!
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες/4. Σε κάθε ομάδα δίνεται μία αίσθηση.
Ομαδα 1η :τι θα μπορούσες ν’ακούσεις;
Ομάδα 2η :τι θα μπορούσες να μυρίσεις;
Ομάδα 3η : τι υφές θα μπορούσες να αισθανθείς;
Ομαδα 4η:τι θα μπορούσες να γευθείς;
( Κάθε ομάδα αναζητά μία απο τις 4 αισθήσεις) Ομαδα 1η :τι θα μπορούσες ν’ακούσεις;
Ομάδα 2η :τι θα μπορούσες να μυρίσεις;
Ομάδα 3η : τι υφές θα μπορούσες να αισθανθείς;
Ομαδα 4η:τι θα μπορούσες να γευθείς;
Η ομάδα βρίσκει τα στοιχεία που αντιστοιχούν στη αίσθηση που ζητήθηκε.Κάθε
παιδί επιλέγει ένα διαφορετικό στοιχείο από αυτά που βρήκε
η ομάδα του και τοποθετεί την έγχρωμη εικόνα στο ασπόμαυρο αντίγραφο του πίνακα.
Μετα ζωγραφίζουν και το ανάλογο σκίτσο.
Μετα ζωγραφίζουν και το ανάλογο σκίτσο.
Θα σχηματιστεί ένα προσωρινό κολάζ δίνοντας μια οπτική εικόνα της εμπειρίας των αισθήσεων του πίνακα.
Τι μυρίζω;(ΟΣΦΡΗΣΗ)
Τα λουλούδια -χρυσάνθεμα
τις κολοκύθες ,τα μήλα,τα σταφύλια και το υγρό χώμα
Tι ακούω ;(ΑΚΟΗ)
Το θρόισμα των φύλλων,τα παραθυρόφυλλα να τρίζουν,
τον ήχο της άμαξας,τους περίεργους ήχους του σκύλου που κοιμάται και τον ήχο της ανάσας του αλόγου
Tι αγγίζω; Ποιες υφές νοιώθω;(ΑΦΗ)
Της κολοκύθας ,των φρούτων,του σκύλου το τρίχωμα,την χαίτη του αλόγου,του κορμού του δέντρου ,της επιφάνειας της πόρτας και των παραθυρόφυλλων.
Tι γεύομαι;(ΓΕΥΣΗ)
Τα μήλα και τα σταφύλια και τις μαρμελάδες στα ράφια του μανάβικου
Αφου
ολοκληρώσουν το σχέδιο το μοιράζονται με όλη την ομάδα (τι θα μπορούσαν να δούν, να μυρίσουν, να γευτούν, να ακούσουν και ποιες υφές θα νοιώσουν)
Ενθαρρύνουμε
τα παιδιά να συζητήσουν (Βοηθούνται με ερωτήσεις)
τα φύλλα να αλλαζουν χρώμα και να πέφτουν στη γή,
γκρίζο ουρανό και σύννεφα.
την βροχή στην ομπρέλα μου ,τον αέρα που φυσσά και το θρόισμα των φύλλων
τα φρούτα του φθινοπώρου, τα κάστανα και τα γλυκά που ψήνει η μαμά στο σπίτι.
τα φθινοπωρινά φρούτα τις μαρμελάδες και τις μηλόπιτες της μαμάς
γκρίζο ουρανό και σύννεφα.
την βροχή στην ομπρέλα μου ,τον αέρα που φυσσά και το θρόισμα των φύλλων
τα φρούτα του φθινοπώρου, τα κάστανα και τα γλυκά που ψήνει η μαμά στο σπίτι.
τα φθινοπωρινά φρούτα τις μαρμελάδες και τις μηλόπιτες της μαμάς
και νοιώθω τις υφές των ξερών φύλλων,νοιώθω τις σταγόνες της βροχής
ΤΟ ΖΑΡΙ ΤΩΝ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ
Η ιδέα απο εδώ
ευχαριστώ πολύ !
Όμορφη και ενδιαφέρουσα προσέγγιση. Μπράβο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστούμε πολυ!!!χαίρομαι που σας άρεσε!!!
ΔιαγραφήΝίνα για άλλη μια φορά είσαι ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ!
ΔιαγραφήΥπέροχη δουλειά Νίνα!!!!!!Μπράβο σας!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξαιρετική δουλειά!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΝΙΝΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέλειο!! Μπράβο!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝΙΝΑ ΜΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΙΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΠΟΥ ΕΧΩ ΔΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ!!!!!ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠραγματικά πάρα πολύ όμορφη και κατατοπιστική προσέγγιση με θέμα τις αισθήσεις!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα θερμά μου συγχαρητήρια για όλες σας τις δράσεις!!! :)
ξετρελάθηκα Νινα !!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήcopy paste ..για του χρόνου !!!!
ΕΙΣΑΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΚΑΙ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΘΑΥΜΑΣΤΗ!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΟΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΜΠΡΑΒΟ
Πολλά πολλά μπράβο κι από εμένα! θαυμάζω κάθε σου δουλειά και πραγματικά κάθε φορά βρίσκεις κι έναν καινούριο τρόπο να μας εντυπωσιάζεις!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήκοριτσια σας ευχαριστούμε πολύ για τα καλά σας λόγια!!!φιλια
ΑπάντησηΔιαγραφή