Κυριακή, 21 Σεπτεμβρίου 2014

ΣΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΕΣ


ΜΟΡΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Το σημείο,η γραμμή  το σχήμα και το χρώμα είναι κάποια απο τα μορφικά στοιχεία.Λέγονται έτσι γιατί μπορείς να φτιάξεις όλες τις μορφές που θέλεις.
Ότι  είναι οι νότες για τον μουσικό,οι  λέξεις για τον συγγραφέα, είναι τα μορφικά στοιχεία για τον ζωγράφο.
Μπορείς  να δημιουργήσεις τις εικόνες σου με σημεία.
Σημείο:Το μικρότερο ορατό στοιχείο σε μια εικόνα,μπορεί να είναι μικρό και μεγάλο.
Mε την ευκαιρία της "Dot day"(της ημέρας της τελείας)που γιορτάζεται στις 15 Σεπτεμβρίου,ημέρα δημιουργικότητας,μας ενθαρρύνει να κάνουμε το σημάδι μας στον κόσμο(δεν έχει σημασία πόσο μικρό είναι).Είδαμε το παρακάτω video που αναφέρεται στο βιβλίο" Τhe Dot"του Peter Reynolds που ενέπνευσε αυτή την ξεχωριστή μέρα.Είναι μια όμορφη ιστορία με μια καταπληκτική δασκάλα να ενθαρρύνει την Vashti να αποκτήσει αυτοπεποίθηση και να ζωγραφίσει μία τελεία.
 Περισσότερες πληροφορίες εδώ και εδώ

                             

Σημεία στο φυσικό περιβάλλον:Όταν παίζεις με την άμμο κρατάς στα χέράκια σου χιλιάδες μικρούς κόκκους ,όταν κοιτάς την νύχτα τον ουρανό βλέπεις χιλιάδες φωτεινά σημεία  που είναι τ'αστεράκια.
Πολλοί ζωγράφοι έφτιαξαν τα έργα τους με σημεία.

GEORGES SEURAT"The Seine seen from La Grande Jatte"1888

WASSILY KANDINSKY "Several Circles" 1926


BRIGET RILEY "OP ART"

ABORIGINAL ART
"Α line is a dot that went for a walk"PAUL KLEE
Η γραμμή  μπορεί να είναι ευθεία:Οριζόντια(γραμμή που κοιμάται),κάθετη (πού στέκεται όρθια)
διαγώνια (που κινείται πλάγια), τεθλασμένη(που πάει ζικ - ζακ)
και καμπύλη (που κάθεται):κυματοειδής(τα κύματα της θάλασσας),σπειροειδής(όπως το σαλιγκάρι)

  

ζωγραφίσαμε με γραμμές






Γνωρίσαμε το "Καλοκαιρινό  Τοπίο" του JOSH SMITH

Παρατήρηση του πίνακα  για λίγα λεπτά. Περιγραφή:Κατευθύνουμε τη συζήτηση με ερωτήσεις ανοιχτού τύπου.(γίνονται ζευγάρια, συζητούν με το ταίρι τους και  παρουσιάζουν στην ομάδα))
Ποια  χρώματα   αναγνωρίζετε;Μπορείτε να μας τα δείξετε;
 Ποιες γραμμές ;
Μπορείτε να μας δείξετε μια γραμμή στον πίνακα;
 Μπορείτε να μας την δείξετε με μια κίνηση με το σώμα σας;
(Συνεχίζουμε την περιγραφή με όλη την ομάδα)
 Τι  άλλο  παρατηρείτε;τι δέντρα είναι;πόσα είναι;
Είναι πρωί,  μεσημέρι, απόγευμα ή νύχτα; Τι εποχή έχουμε; Αν  ήταν χειμώνας πως θα ζωγραφίζαμε τον πίνακα;τι χρώματα θα χρησιμοποιούσαμε;(αναφορά στα ψυχρά και θερμά χρώματα)
Σας θυμίζει κάτι ;Που μπορεί να βρίσκεται αυτό το μέρος
Τι  νοιώθετε όταν βλέπετε αυτό τον πίνακα;ποιο τίτλο θα δίνατε;(Δίνονται πληροφορίες για τον ζωγράφο και τον τίτλο του έργου και τι είναι " τοπίο")
(Χωριζόμαστε σε 5 ομάδες των 4 παιδιών)   
Φανταστείτε ότι βρίσκεστε σ'αυτό το μέρος;Κάθεστε  κάτω  από τις  φοινικιές.
 Τι  θα μπορούσατε να δείτε γύρω σας; Τι θα μπορούσατε να  ακούσετε; Τι   θα μπορούσατε να μυρίσετε; Τι υφές νοιώθετε; Που θα πάτε μετά;

ΤΑ  ΕΡΓΑ  ΜΑΣ

























  

6 σχόλια:

  1. ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ! Η ΤΕΛΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΟΥ ΒΙΒΛΙΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλή αρχή Νίνα μου !!! καταπληκτική κ΄καλιτεχνική δουλεια όπως πάντα !!!!! ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ !!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ευχαριστώ πολύ Μαρία μου!!!Καλή σχολική χρονιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή