Κυριακή, 18 Μαΐου 2014

ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΙΑΣ ΓΡΑΜΜΗΣ - PAUL KLEE

ΠΩΛ ΚΛΕΕ(1879-1940)
Ελβετός ζωγράφος,έζησε στην Γερμανία και ήταν καθηγητής στη σχολή Bauhaus.
Το ταξίδι του στην Τυνησία το 1914  ήταν καθοριστικό στην εξέλιξη του έργου του ,πειραματίστηκε με τα χρώματα και για την απόδοση των αντικειμένων  έκανε  την χρήση βασικών  γεωμετρικών σχημάτων αποσκοπώντας σε μια περισσότερο  αφαιρετική γραφή.
Ζωγράφιζε με γραμμές "A line is a dot that went for a walk"
Αγαπημένος ζωγράφος των παιδιών!Διάσημος για τα φωτεινά χρώματα και πολλά σχήματα στα έργα του!
THE FLOWER WISHES TO FADE 1939
Aς παρατηρήσουμε τον πίνακα
Βοηθάμε τα παιδιά να παρατηρήσουν τον πίνακα με ερωτήσεις όπως:
Τι βλέπεις;
-Ένα πρόσωπο
-Ένα πορτραίτο
Ποιά  χρώματα χρησιμοποιεί ο ζωγράφος;
Ο ζωγράφος μας λέει ότι είναι ένα λουλούδι;
Εσύ τί λες;μπορεί να είναι ένα λουλούδι;
-Οχι γιατί έχει μάτια! στόμα και μύτη!
-Ναι μπορεί να είναι ένα λουλούδι
Με  μάτια και στόμα;
-Ναι είναι sureal!
Ποιό λουλούδι σου θυμίζει;
-Μια τουλίπα στο σχήμα αλλά δεν είναι κόκκινη!
-Είναι ροζ!ξεβαμμένη!!
Γιατί το λές αυτό;
Το κόκκινο άμα ξεβάψει γίνεται ροζ!!
Τίτλος του έργου που δόθηκε"Μια ξεβαμμένη τουλίπα!!
 Ποιός ζωγράφος έφτιαξε τον πίνακα; 
(τους θύμισα "ότι η γραμμή είναι μια τελεία που πάει βόλτα")
Παρατήρησαμε την συνεχόμενη γραμμή στο λουλούδι
  καταλήξαμε ότι ο πίνακας είναι του Κλέε!
και  αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε και εμείς
 χωρίς να σηκώσουμε το μολύβι!Μονοκοντυλιά!

 Ιστορίες μιας γραμμής




    ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Ξεκινήσαμε με γραμμές   εδώ
Πειραματιστήκαμε με το κάστρο μονοκοντυλιά που ήταν σχετικά εύκολο!Μετα τους έδειξα πως μπορούμε να φτιάξουμε απλά σκίτσα (δέντρα ,σπίτια ανθρώπους) και τα πορτραίτα -λουλούδι.
 Προσπαθήσαμε ακούγοντας μουσική,αλλά ήταν λίγο δύσκολο να αποδώσουν τα παιδιά με μονοκοντυλιά,  αυτά που φανταζόταν.Τα φύλλα με την ιστορία της γραμμής  γίνανε στις ελεύθερες δραστηριότητες με πρωτοβουλία των παιδιών!! Μετά φτιάξαμε και τις  ιστορίες!






12 σχόλια:

  1. Πολύ ωραίες οι ζωγραφιές αλλά και οι ιστορίες σας!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αχ Νίνα τι όμορφα!!! Σε ευχαριστώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι να σχολιάσω;;;Μπράβο σας!!!!Τέλειο!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φανταστική δραστηριότητα!!!!! Μπράβο σου Νίνα!!!! Εκπληκτική ιδέα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Απίθανη ιδέα!!!!!!
    Μπράβο σας!!!!!!!!
    Μου κάνει φοβερή εντύπωση που τα παιδιά μπήκαν στο νόημα και το απέδωσαν τόσο δημιουργικά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΝΙΝΑ ΜΟΥ ΔΕ ΣΤΟ ΕΧΩ ΠΕΙ ΠΟΤΕ ΑΛΛΑ ΣΤΟ ΛΕΩ ΤΩΡΑ: ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΝΕΙΣ ΦΟΒΕΡΗ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΔΗΛΩΝΩ ΦΑΝΑΤΙΚΗ ΟΠΑΔΟΣ ΣΟΥ . ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΟΥ......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κορίτσια σας ευχαριστώ πολύ!!!
    παράλειψη μου που δεν ανέφερα πως δουλέψαμε(το συμπλήρωσα τώρα στο τέλος της ανάρτησης)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τώρα σε ανακάλυψα και έχω εντυπωσιαστεί.!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή