Vincent van Gogh (Βίνσεντ βαν Χοχ ) 1853 -1890 Oλλανδός ζωγράφος.Εν ζωή το έργο του δεν σημείωσε επιτυχία ούτε ο ίδιος αναγνωρίστηκε ως σημαντικός ζωγράφος.Μετά το θάνατο του η φήμη του εξαπλώθηκε πολύ γρήγορα και σήμερα θεωρείται ένας απο τους σημαντικότερους ζωγράφους όλων των εποχών.
Επηρεάζεται απο το κίνημα του ιμπρεσσιονισμού και κατατάσσεται περισσότερο στους μετα-ιμπρεσιονιστές ζωγράφους. Χρησιμοποίησε τεχνικές των ιμπρεσιονιστών, αλλά διαμόρφωσε παράλληλα και ένα προσωπικό ύφος το οποίο διακρίνεται για την χρήση συμπληρωματικών χρώματων.
Συνολικά σε διάστημα περίπου δέκα ετών ζωγράφισε περισσότερους απο 800 πίνακες και 1000 μικρότερα σχέδια.
Wınter Landscape Vıncent van Gogh Παρουσίαση του πίνακα ,παρατήρηση ,περιγραφή και συζήτηση (βοηθώντας τα παιδιά με ερωτήσεις) Ενδεικτικές ερωτήσεις: Τι βλέπουμε στον πίνακα πόλη ή δάσος; (χαρακτηριστικά) Τι καιρό έχουμε; Ποιά εποχή; Τα δέντρα είναι όλα ίδια;Ποιες οι διαφορές τους; Βρίσκουμε το ποτάμι, το δρόμο, τους ανθρώπους. Τι φοράνε;Τι κάνουν; Ο ουρανός ποιά χρώματα έχει ;Γιατί χρησιμοποίησε αυτά τα χρώματα ο ζωγράφος; Τι θέλει να δείξει; Έχει ο πίνακας ζώα; που πήγαν; Παρατηρούμε τα χρώματα και τον τρόπο που ζωγραφίζει ο καλλιτέχνης; Γνωρίζετε κάποιον άλλο ζωγράφο που ζωγραφίζει έτσι;(οι σπείρες στο δέντρο του Κλίμτ!) Πως νοιώθουν άραγε οι άνθρωποι και τα δέντρα του πίνακα;Εσείς πως θα νοιώθατε αν βρισκόσασταν σ'ένα χειμωνιάτικο τοπίο ; Τι τίτλο θα δίνατε στον πίνακα ;(Χειμώνας παγερός!!!) Δίνονται πληροφορίες για τον ζωγράφο και τον τίτλο του έργου. PUZZLE TOY ΠΙΝΑΚΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΕ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΤΟΥ PUZZLE(ιδέα της Μαρίας σε πίνακα του Θεόφιλου) http://pythagoreionip.blogspot.gr/
Τα κομμάτια του puzzle δίνονται σε ομάδες. Κάθε ομάδα φτιάχνει μία ιστορία και την παρουσιάζει.
Συνθέσαμε την ιστορία σαν puzzle.
Μια φορά κι έναν καιρό ,ένα χειμωνιάτικο απόγευμα είχε παγωνιά.
Τα δέντρα δεν είχαν φύλλα ,μόνο χιόνια!
Ηταν λυπημένα και κρύωναν πολύ.
Ένοιωθαν μοναξιά!
γιατί οι φίλοι τους τα πουλιά έφυγαν σε ταξίδι μακρινό !
και οι φίλοι τους τα ζώα ήταν στον μεγάλο ύπνο!
Στο χώμα ήταν πεσμένα τα φύλλα.Ένας άνθρωπος ψάρευε στο ποτάμι.
Ηταν ηλιοβασίλεμα και ο ουρανός είχε γίνει ρόζ!!
Τα φύλλα χόρευαν στον δυνατό αέρα !
Βάλαμε τις εικόνες σε χρονική ακολουθία της ιστορίας μας
Συνθέσαμε το puzzle του πίνακα
Tέλος φτιάξαμε το φύλλο εργασίας (ασπρόμαυρο puzzle)
ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΙ ( Ιδέες της Κατερίνας Ανωγιαννάκη απο το υπέροχο βιβλίο της ένα δέντρο για τις 4 εποχές του χρόνου).
1)ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ
Αφού παρατηρήσουμε τον πίνακα,τα παιδιά επιλέγουν ένα στοιχείο του πίνακα
(δέντρο, άνθρωπο,ποτάμι και προσπαθούν να το αναπαραστήσουν με το σώμα τους.ακούγεται η μουσική "χειμώνας" του Vivaldi και ζητάμε από την υπόλοιπη ομάδα να μαντέψει ποιο στοιχείο του πίνακα αναπαριστά το κάθε παιδί.
Μ' ΕΝΑ ΛΕΥΚΟ ΠΑΝΙ
1) Μία καρέκλα με λευκό πανί γίνεται δέντρο!Υπάρχει το γράμμα ενός δέντρου !Διαβάζουμε το γράμμα και το συζητάμε.Ένα παιδί παίρνει το χιόνι-πανί και το δίνει στον διπλανό του. Με το σταμάτημα της μουσικής το παιδί που έχει το χιόνι σηκώνεται και περπατάει.Ακούγεται η μουσική και με το σταμάτημα αυτοσχεδιάζει, γίνεται δέντρο στο δάσος και δείχνει πως νοιώθει!
2) Περπατάμε σ'ενα χιονισμένο μονοπάτι.Πως περπατάμε στο χιόνι;Γλιστράμε;
Ακούμε το γερμανικό τραγούδι του Χειμώνα A a a der Winder der ist da
|
ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ! ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ όμορφη η επιλογή των πινάκων και πολύ όμορφη η ιστορία που φτιάξατε.
ΑπάντησηΔιαγραφήεκπληκτική προσέγγιση !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστώ πολύ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή