ΓΚΟΥΕΡΝΙΚΑ -PABLO PICASSO
Στις 28 Απριλίου το 1937 η κωμόπολη Γκέρνικα ή Γκουέρνικα της χώρας των Βάσκων, βομβαρδίστηκε απο Γερμανούς πιλότους της αεροπορίας των εθνικιστών.Στον βομβαρδισμό σκοτώθηκαν 1650 άνθρωποι και ισοπεδώθηκε το 70% της πόλης με 32 τόνους εκρηκτικά.Ο Πικάσο συγκλονισμένος απο αυτό το γεγονός και με παραγγελία της Ισπανικής Δημοκρατικής Κυβέρνησης για την Διεθνή έκθεση του Παρισιού το 1937, αρχίζει να ζωγραφίζει την" Γκουέρνικα" .Οι εργασίες ξεκινούν την 1η Μαϊου ,όπου ζωγραφίζει 6 σκίτσα σε μιά μέρα και ολοκληρώνονται μετα απο 34 ημέρες.Είναι μεγάλη τοιχογραφία(3,47 x 7,77). Κυρίαρχες μορφές του έργου ένας ταύρος , ενα πληγωμένο άλογο με διαμελισμένα κορμιά και 4 γυναίκες που ουρλιάζουν κρατώντας νεκρά μωρά.Πειραματίστηκε με το χρώμα και κατέληξε
στο ασπρόμαυρο και αποχρώσεις του γκρί , καθώς θεώρησε ότι ετσι δίνει μεγαλύτερη ένταση στο θέμα. Όταν πρωτοεμφανίστηκε ο πίνακας, οι αντιδράσεις ήταν μάλλον αρνητικές.
Οταν ο Φράνκο κατέλαβε την εξουσία και με το ξέσπασμα του Β'Παγκοσμίου Πολέμου , το έργο για να μην καταστραφεί , φυγαδεύτηκε στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης για πολλά χρόνια .Επέστρεψε στην Ισπανία με την αποκατάσταση της Δημοκρατίας . http://el.wikipedia.org
Η Γκουέρνικα στο Νηπιαγωγείο.
Σκοπός: Να κατανοήσουν τα παιδιά τη" Γκουέρνικα" ως ένα αντιπολεμικό έργο και τον λόγο της δημιουργίας του.
Πρίν παρουσιάσω τον πίνακα(στις πρωινές δραστηριότητες ) έδωσα στα παιδιά τις κυρίαρχες φιγούρες του έργου :ένα ταύρο ,ένα άλογο 4 γυναίκες και έναν άντρα νεκρό , να κάνουν τα περιγράμματα και να ζωγραφίσουν μάτια, στόμα ,δόντια .Επίσης και τα περιγράμματα των χεριών και των ποδιών τους
Ηθελαν να μάθουν τι θα τα κάνουμε όλα αυτά ; κολάζ ; παιχνίδι ; Ποιό ζωγράφο θα γνωρίσουμε σήμερα; Εκπληξη!
Στη συνέχεια τους παρουσίασα κομμάτια του πίνακα και φτιάξαμε μια ιστορία
Χρησιμοποίησα κάποιες ιδέες από τα ιστολόγια
http://pythagoreionip.blogspot.gr/ και http://haroumenesfatsoules.blogspot.gr/
Ενώσαμε όλα τα κομμάτια και προσπαθήσαμε να βρούμε τα κοινά στοιχεία στις ιστορίες μας.
Παρουσίαση ολόκληρου του πίνακα .
Ποιος είναι ο ζωγράφος;
Πώς ονομάζεται ο πίνακας,
Τί είναι Γκουέρνικα; τι έγινε στην πόλη Γκουέρνικα;
Στην αρχή δόθηκαν κάποιες πληροφορίες και μετά περάσαμε στις ερωτήσεις.
Τί βλέπουμε στον πίνακα;
Ποια είναι τα χρώματα ;γιατί χρησιμοποιεί ο ζωγράφος μόνο αυτά τα χρώματα;
Ποιά σχήματα βλέπουμε ;
Πως είναι τα πρόσωπα,γιατί κραυγάζουν ; πως νοιώθουν;
Γιατί είναι δυστυχισμένοι ;
Γιατί χλιμιντρίζει το άλογο ;γιατί πονάει;
Πως θα νιώθαμε αν ζούσαμε στην πόλη του πίνακα;
Συζήτηση για την λάμπα του πίνακα,τι θέλει να δείξει ο ζωγράφος;γιατί την χρησιμοποίησε;
για την ολυμπιακή φλόγα, τους Ολυμπιακούς Αγώνες που γινόταν στην αρχαία Ελλάδα και σταματούσαν οι πόλεμοι. για τον πόλεμο ,τον φασισμό, την Ειρήνη και την Δημοκρατία.
είδαμε το παρακάτω 3d video
Αναπαραστήσαμε με το σώμα μας κάποια κομμάτια του πίνακα .
Συνθέσαμε τον δικό μας πίνακα (ομαδική εργασία)
Τίτλος"ο κακός ο πόλεμος"
puzzle
Στις 28 Απριλίου το 1937 η κωμόπολη Γκέρνικα ή Γκουέρνικα της χώρας των Βάσκων, βομβαρδίστηκε απο Γερμανούς πιλότους της αεροπορίας των εθνικιστών.Στον βομβαρδισμό σκοτώθηκαν 1650 άνθρωποι και ισοπεδώθηκε το 70% της πόλης με 32 τόνους εκρηκτικά.Ο Πικάσο συγκλονισμένος απο αυτό το γεγονός και με παραγγελία της Ισπανικής Δημοκρατικής Κυβέρνησης για την Διεθνή έκθεση του Παρισιού το 1937, αρχίζει να ζωγραφίζει την" Γκουέρνικα" .Οι εργασίες ξεκινούν την 1η Μαϊου ,όπου ζωγραφίζει 6 σκίτσα σε μιά μέρα και ολοκληρώνονται μετα απο 34 ημέρες.Είναι μεγάλη τοιχογραφία(3,47 x 7,77). Κυρίαρχες μορφές του έργου ένας ταύρος , ενα πληγωμένο άλογο με διαμελισμένα κορμιά και 4 γυναίκες που ουρλιάζουν κρατώντας νεκρά μωρά.Πειραματίστηκε με το χρώμα και κατέληξε
στο ασπρόμαυρο και αποχρώσεις του γκρί , καθώς θεώρησε ότι ετσι δίνει μεγαλύτερη ένταση στο θέμα. Όταν πρωτοεμφανίστηκε ο πίνακας, οι αντιδράσεις ήταν μάλλον αρνητικές.
Οταν ο Φράνκο κατέλαβε την εξουσία και με το ξέσπασμα του Β'Παγκοσμίου Πολέμου , το έργο για να μην καταστραφεί , φυγαδεύτηκε στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης για πολλά χρόνια .Επέστρεψε στην Ισπανία με την αποκατάσταση της Δημοκρατίας . http://el.wikipedia.org
Η Γκουέρνικα στο Νηπιαγωγείο.
Σκοπός: Να κατανοήσουν τα παιδιά τη" Γκουέρνικα" ως ένα αντιπολεμικό έργο και τον λόγο της δημιουργίας του.
Πρίν παρουσιάσω τον πίνακα(στις πρωινές δραστηριότητες ) έδωσα στα παιδιά τις κυρίαρχες φιγούρες του έργου :ένα ταύρο ,ένα άλογο 4 γυναίκες και έναν άντρα νεκρό , να κάνουν τα περιγράμματα και να ζωγραφίσουν μάτια, στόμα ,δόντια .Επίσης και τα περιγράμματα των χεριών και των ποδιών τους
Ηθελαν να μάθουν τι θα τα κάνουμε όλα αυτά ; κολάζ ; παιχνίδι ; Ποιό ζωγράφο θα γνωρίσουμε σήμερα; Εκπληξη!
Στη συνέχεια τους παρουσίασα κομμάτια του πίνακα και φτιάξαμε μια ιστορία
Χρησιμοποίησα κάποιες ιδέες από τα ιστολόγια
http://pythagoreionip.blogspot.gr/ και http://haroumenesfatsoules.blogspot.gr/
Ενώσαμε όλα τα κομμάτια και προσπαθήσαμε να βρούμε τα κοινά στοιχεία στις ιστορίες μας.
Παρουσίαση ολόκληρου του πίνακα .
Ποιος είναι ο ζωγράφος;
Πώς ονομάζεται ο πίνακας,
Τί είναι Γκουέρνικα; τι έγινε στην πόλη Γκουέρνικα;
Στην αρχή δόθηκαν κάποιες πληροφορίες και μετά περάσαμε στις ερωτήσεις.
Τί βλέπουμε στον πίνακα;
Ποια είναι τα χρώματα ;γιατί χρησιμοποιεί ο ζωγράφος μόνο αυτά τα χρώματα;
Ποιά σχήματα βλέπουμε ;
Πως είναι τα πρόσωπα,γιατί κραυγάζουν ; πως νοιώθουν;
Γιατί είναι δυστυχισμένοι ;
Γιατί χλιμιντρίζει το άλογο ;γιατί πονάει;
Πως θα νιώθαμε αν ζούσαμε στην πόλη του πίνακα;
Συζήτηση για την λάμπα του πίνακα,τι θέλει να δείξει ο ζωγράφος;γιατί την χρησιμοποίησε;
για την ολυμπιακή φλόγα, τους Ολυμπιακούς Αγώνες που γινόταν στην αρχαία Ελλάδα και σταματούσαν οι πόλεμοι. για τον πόλεμο ,τον φασισμό, την Ειρήνη και την Δημοκρατία.
είδαμε το παρακάτω 3d video
Αναπαραστήσαμε με το σώμα μας κάποια κομμάτια του πίνακα .
Συνθέσαμε τον δικό μας πίνακα (ομαδική εργασία)
Τίτλος"ο κακός ο πόλεμος"
( Μέρη της ομαδικής εργασίας )
puzzle
ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ (ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ)
Η Γκουέρνικα του Π.Πικάσο με τα μάτια των παιδιών
GUERNICA 3D
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου