Πέμπτη, 24 Δεκεμβρίου 2015

ΕΥΧΕΣ


Καλά  Χριστούγεννα!!!
                             
Lee  Stronψek  1952 "Decoration of Christmas Tree"

Τετάρτη, 23 Δεκεμβρίου 2015

ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΚΑΙ ΤΑ 6 ΚΑΠΕΛΑ ΣΚΕΨΗΣ ΤΟΥ DE BONO

 Η ιστορία  του gingerbread man (του μπισκοτανθρώπου)

Μια φορά κι έναν καιρό.....Aναδιήγηση της ιστορίας
ΑΣΠΡΟ ΚΑΠΕΛΟ: Ποιός είναι  ο τίτλος της ιστορίας;" Ο Μπισκοτάνθρωπος"
Ποιοι είναι οι ήρωες; Ο μπισκοτάνθρωπος,ο παππούς ,η γιαγιά,το γουρούνι,η αγελάδα,το άλογο και η αλεπού. Ποιος είναι ο τόπος; Η φάρμα
ΚΙΤΡΙΝΟ ΚΑΠΕΛΟ:Τι μου άρεσε; Που  έφυγε μακρυά απο τον παππού,την γιαγιά,το γουρούνι την αγελάδα, και απο το άλογο,
ΜΑΥΡΟ ΚΑΠΕΛΟ:Τι δεν μου άρεσε στην ιστορία;Πού ήθελαν όλοι να τον φάνε και τον κυνηγούσαν. Που εμπιστεύτηκε την αλεπού και τον έφαγε

Φύλλα εργασίας:Ζωγραφική

ΚΟΚΚΙΝΟ ΚΑΠΕΛΟ:Τι ένοιωσα βλέποντας την ιστορία; 
Ανησυχία! αν θα πιάσουν τον μπισκοτάνθρωπο ,όλοι αυτοι που τον κυνηγούν
Λύπη! γιατι ο μπισκοτάνθρωπος βρισκόταν σε κίνδυνο και στο τέλος τον έφαγε η αλεπού
Τί ένοιωθε ο μπισκοτάνθρωπος;  Φόβο! γιατι τον κυνηγούσαν ολοι να τον φάνε
ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΑΠΕΛΟ:Τι θα ήθελα να γίνει; 
Θα ήθελα να γίνουν όλοι φίλοι και να βοηθάει ο ένας τον άλλον
 Ποιό τέλος θα μπορούσε να είχε η ιστορία;
Να μην τον έτρωγε η αλεπού και να τον βοηθούσε.
Να είχε  ένα μπισκοτένιο σπιτάκι και να ζούσε με την οικογένεια του
ΜΠΛΕ ΚΑΠΈΛΟ: Με ποιόν τρόπο τα καπέλα μας βοήθησαν να κατανοήσουμε την ιστορία;
Αγαπώ τους φίλους μου και δεν τους κάνω κακό.
Δεν εμπιστεύομαι τους ξένους και ότι μου λένε.
Αν μ'ενοχλήσει κάποιος ,το αναφέρω στους γονείς μου ή στην κυρία
Νοιώθουμε μεγάλη ασφάλεια στο σπίτι μας και έχουμε  πολλή αγάπη απο την οικογένεια μας

Ζωγραφίζουμε τον μπισκοτάνθρωπο 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:Ρίχνουμε το ζάρι και χρωματίζουμε τον ανάλογο αριθμό.


 και  συμπληρώνουμε το  puzzle


Τρίτη, 22 Δεκεμβρίου 2015

ΞΩΤΙΚΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ


ΕΧQUISTE  CORPSE

Ζωγραφίσαμε τα ξωτικά των χριστουγέννων παίζοντας  το παιχνίδι των σουρεαλιστών 





Διπλώσαμε   το φύλλο χαρτιού σε 3μέρη  και ζωγραφίσαμε στο 1ο μέρος το κεφάλι του ξωτικού,στο 2ο το σώμα του και στο 3ο τα πόδια του.Το φύλλο χαρτιού γυρνούσε στους παικτες και ο καθένας ζωγράφιζε  ανάλογα  ένα μέρος του σώματος χωρίς να βλεπει πως  ζωγράφισε ο προηγούμενος

και  ΞΩΤΙΚΑ
 στις χάρτινες τσαντούλες μας με τις εργασίες   και τα δώρα των Χριστουγέννων























Τρίτη, 15 Δεκεμβρίου 2015

ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ...

                                          WASSILY  KANDINSKY

Wassily  Kandinsky 'Thirty 1937'
Ο Καντίνσκι πειραματίστηκε με διαφορετικές φόρμες γραφής και σχημάτων όπως σ'αυτο το έργο του που τιτλοφορείται "30"και είναι χωρισμένος σε 30 τετράγωνα. 

Εμπνευσμένοι απο το έργο του διάσημου ζωγράφου δημιουργήσαμε τις δικές μας αντιθέσεις  σε κοκκινα -ασπρα τετράγωνα με  χριστουγεννιάτικα  μοτίβα .
Ομαδική εργασία (κολάζ +ζωγραφική)μια ευχετήρια κάρτα για τα παιδιά του 1ου Νηπιαγωγείου Παλαιοκάστρου Θεσ/νίκης και την κυρία τους Μαρία Κουτσανοπούλου με αγάπη και  πολλές ευχές !για  Καλές Γιορτές!






Παρασκευή, 11 Δεκεμβρίου 2015

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ

ΚΑΙ ΕΥΧΕΣ 
ΜΕ  ΧΡΩΜΑΤΙΣΤΕΣ  ΜΠΑΛΕΣ

 ΜΕ  ΕΙΡΕΣΙΩΝΗ
ΜΕ ΑΓΙΟ ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΙ ΤΑΡΑΝΔΟΥΣ 
ΜΕ ΕΛΑΤΑ
ΚΑΙ   CHARLIE  HARPER 1952 











Παρασκευή, 4 Δεκεμβρίου 2015

ΧΑΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΚΑΙ...

PIET  MONDRIAN




Παρατήρηση Περιγραφή
Παρατηρούμε και περιγράφουμε το έργο όπως  φαίνεται και επεκτεινόμαστε σε λεπτομέρειες.Τί βλέπεις; Τι νομίζεις ότι δείχνει ο πίνακας;Γιατί το λές αυτό; Ποιά σχήματα αναγνωρίζεις;Ποιά χρώματα χρησιμοποιεί ο ζωγράφος;
 Αν φανταστούμε ότι βρισκόμαστε μεσα στον πίνακα:Πως νοιώθεις; Ποιούς ήχους ακούς; Ποιες μυρωδιές μυρίζεις; Αν χαθείς μέσα σε μια πόλη πως νοιώθεις Τι  κάνεις; 
Χωρίζουμε τα παιδιά σε 4 ομάδες (κόκκινη -κίτρινη-γαλαζια και άσπρη)Κάθε ομάδα βρίσκει ένα ήχο της  πόλης(κόκκινη-γκρρ,κίτρινη μπιιπ,γαλάζια ιιου και άσπρη τουου)
Αναφέρουμε μία ομάδα και η ομάδα εκφέρει τον αντίστοιχο ήχο. Όταν εξοικειωθούν τα παιδιά με την διαδικασία και θυμούνται τον ήχο που αντιστοιχεί στο κάθε χρώμα ,επιλέγουμε ένα τμήμα του έργου. Δείχνουμε τα χρώματα και  τα παιδια εκφέρουν το ανάλογο ήχο και την ανάλογη διάρκεια
" π.χ αν το κίτρινο καταλαμβάνει 2 τετράγωνα παρατείνουν την διάρκεια του ήχου."Μ'αυτόν τον τρόπο κατανοούν καλύτερα την σχέση  χρώματος , σχήματος και διάρκειας  ήχου.
Μας άρεσε τόσο πολύ και το συνεχίσαμε σαν παιχνίδι.Περπατήσαμε  σε ομάδες ,χορέψαμε στους ρυθμούς του Boogie Woogie , χαθήκαμε στους δρόμους της πόλης και ξαναβρεθήκαμε με τις ομάδες μας!

 Φτιάξαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με τους δρόμους της Χίου 




Τετάρτη, 2 Δεκεμβρίου 2015

AUGUST HERBIN:ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ ΜΕ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ

AUGUSTE HERBIN(1882-1960)

Εφευρίσκει το Αλφάβητο Τέχνης, μια μέθοδο σύνθεσης απο 26 χρώματα, το καθένα αντιστοιχεί σ' ένα γράμμα και γεωμετρικά σχήματα (τρίγωνο, κύκλος, ημικύκλιο, ορθογώνιο) και μουσικά ακούσματα.

Φτιάξαμε το δικό μας αλφάβητο, αντιστοιχίσαμε γράμματα του ονόματος μας με σχήματα και φτιάξαμε τις προσωπικές μας ασπίδες (συνθέσεις με τα σχήματα αντίστοιχα των γραμμάτων του ονόματος μας) όπως τα έργα του Αugust  Herbin!



To Aλφάβητο μας με σχήματα (πίνακας αναφοράς)


ΕΡΓΑ ΤΟΥ  ΑUGUSTE  HERBIN
Apollon et Dionysos  1947  by Auguste Herbin

Bleu  by Auguste Herbin

Composition  by Auguste Herbin


Alpfabet Plastique by Auguste Herbin

















ΜΥΡΟΒΟΛΟΣ ΧΙΟΣ

Ωραίο νησί και λέγοντας μονάχα το όνομα σου,
με περεχούν τ'ανθόνερα  και τα ροδόσταμα σου!
Γεμίζουν οι παλάμες μου με γιασεμιά ανθισμένα
σφαλούν απ'την μαστίχα σου τα μάτια μεθυσμένα!
                                                        Γ.Δροσίνης


Στο εργαστήρι της τάξης μας  με τα  ψαλίδια ,τις κόλες και τα πινέλα 
φτιαχνουμε  την ασπίδα της Χίου!
Μπορείτε να φτιάξετε και εσείς την ασπίδα μας τοποθετώντας τα κομμάτια στη σωστή θέση. Πατώντας το κουμπί ανανέωσης μπορείτε να δοκιμάσετε άπειρες φορές. Καλή διασκέδαση!