Πέμπτη 24 Δεκεμβρίου 2015
Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2015
ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΚΑΙ ΤΑ 6 ΚΑΠΕΛΑ ΣΚΕΨΗΣ ΤΟΥ DE BONO
Η ιστορία του gingerbread man (του μπισκοτανθρώπου)
Μια φορά κι έναν καιρό.....Aναδιήγηση της ιστορίας
ΑΣΠΡΟ ΚΑΠΕΛΟ: Ποιός είναι ο τίτλος της ιστορίας;" Ο Μπισκοτάνθρωπος"
Ποιοι είναι οι ήρωες; Ο μπισκοτάνθρωπος,ο παππούς ,η γιαγιά,το γουρούνι,η αγελάδα,το άλογο και η αλεπού. Ποιος είναι ο τόπος; Η φάρμα
ΚΙΤΡΙΝΟ ΚΑΠΕΛΟ:Τι μου άρεσε; Που έφυγε μακρυά απο τον παππού,την γιαγιά,το γουρούνι την αγελάδα, και απο το άλογο,
ΜΑΥΡΟ ΚΑΠΕΛΟ:Τι δεν μου άρεσε στην ιστορία;Πού ήθελαν όλοι να τον φάνε και τον κυνηγούσαν. Που εμπιστεύτηκε την αλεπού και τον έφαγε
Φύλλα εργασίας:Ζωγραφική
ΚΟΚΚΙΝΟ ΚΑΠΕΛΟ:Τι ένοιωσα βλέποντας την ιστορία;
Ανησυχία! αν θα πιάσουν τον μπισκοτάνθρωπο ,όλοι αυτοι που τον κυνηγούν
Λύπη! γιατι ο μπισκοτάνθρωπος βρισκόταν σε κίνδυνο και στο τέλος τον έφαγε η αλεπού
Τί ένοιωθε ο μπισκοτάνθρωπος; Φόβο! γιατι τον κυνηγούσαν ολοι να τον φάνε
ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΑΠΕΛΟ:Τι θα ήθελα να γίνει;
Θα ήθελα να γίνουν όλοι φίλοι και να βοηθάει ο ένας τον άλλον
Ποιό τέλος θα μπορούσε να είχε η ιστορία;
Να μην τον έτρωγε η αλεπού και να τον βοηθούσε.
Να είχε ένα μπισκοτένιο σπιτάκι και να ζούσε με την οικογένεια του
ΜΠΛΕ ΚΑΠΈΛΟ: Με ποιόν τρόπο τα καπέλα μας βοήθησαν να κατανοήσουμε την ιστορία;
Αγαπώ τους φίλους μου και δεν τους κάνω κακό.
Δεν εμπιστεύομαι τους ξένους και ότι μου λένε.
Αν μ'ενοχλήσει κάποιος ,το αναφέρω στους γονείς μου ή στην κυρία
Νοιώθουμε μεγάλη ασφάλεια στο σπίτι μας και έχουμε πολλή αγάπη απο την οικογένεια μας
Ζωγραφίζουμε τον μπισκοτάνθρωπο
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:Ρίχνουμε το ζάρι και χρωματίζουμε τον ανάλογο αριθμό.
και συμπληρώνουμε το puzzle
Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2015
ΞΩΤΙΚΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
ΕΧQUISTE CORPSE
Ζωγραφίσαμε τα ξωτικά των χριστουγέννων παίζοντας το παιχνίδι των σουρεαλιστών
Διπλώσαμε το φύλλο χαρτιού σε 3μέρη και ζωγραφίσαμε στο 1ο μέρος το κεφάλι του ξωτικού,στο 2ο το σώμα του και στο 3ο τα πόδια του.Το φύλλο χαρτιού γυρνούσε στους παικτες και ο καθένας ζωγράφιζε ανάλογα ένα μέρος του σώματος χωρίς να βλεπει πως ζωγράφισε ο προηγούμενος
και ΞΩΤΙΚΑ
στις χάρτινες τσαντούλες μας με τις εργασίες και τα δώρα των Χριστουγέννων
Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2015
ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ...
WASSILY KANDINSKY
Εμπνευσμένοι απο το έργο του διάσημου ζωγράφου δημιουργήσαμε τις δικές μας αντιθέσεις σε κοκκινα -ασπρα τετράγωνα με χριστουγεννιάτικα μοτίβα .
Ομαδική εργασία (κολάζ +ζωγραφική)μια ευχετήρια κάρτα για τα παιδιά του 1ου Νηπιαγωγείου Παλαιοκάστρου Θεσ/νίκης και την κυρία τους Μαρία Κουτσανοπούλου με αγάπη και πολλές ευχές !για Καλές Γιορτές!
Wassily Kandinsky 'Thirty 1937'
Ο Καντίνσκι πειραματίστηκε με διαφορετικές φόρμες γραφής και σχημάτων όπως σ'αυτο το έργο του που τιτλοφορείται "30"και είναι χωρισμένος σε 30 τετράγωνα.
Εμπνευσμένοι απο το έργο του διάσημου ζωγράφου δημιουργήσαμε τις δικές μας αντιθέσεις σε κοκκινα -ασπρα τετράγωνα με χριστουγεννιάτικα μοτίβα .
Ομαδική εργασία (κολάζ +ζωγραφική)μια ευχετήρια κάρτα για τα παιδιά του 1ου Νηπιαγωγείου Παλαιοκάστρου Θεσ/νίκης και την κυρία τους Μαρία Κουτσανοπούλου με αγάπη και πολλές ευχές !για Καλές Γιορτές!
Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2015
Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2015
ΧΑΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΚΑΙ...
PIET MONDRIAN
Παρατήρηση Περιγραφή
Παρατηρούμε και περιγράφουμε το έργο όπως φαίνεται και επεκτεινόμαστε σε λεπτομέρειες.Τί βλέπεις; Τι νομίζεις ότι δείχνει ο πίνακας;Γιατί το λές αυτό; Ποιά σχήματα αναγνωρίζεις;Ποιά χρώματα χρησιμοποιεί ο ζωγράφος;
Αν φανταστούμε ότι βρισκόμαστε μεσα στον πίνακα:Πως νοιώθεις; Ποιούς ήχους ακούς; Ποιες μυρωδιές μυρίζεις; Αν χαθείς μέσα σε μια πόλη πως νοιώθεις Τι κάνεις;
Χωρίζουμε τα παιδιά σε 4 ομάδες (κόκκινη -κίτρινη-γαλαζια και άσπρη)Κάθε ομάδα βρίσκει ένα ήχο της πόλης(κόκκινη-γκρρ,κίτρινη μπιιπ,γαλάζια ιιου και άσπρη τουου)
Αναφέρουμε μία ομάδα και η ομάδα εκφέρει τον αντίστοιχο ήχο. Όταν εξοικειωθούν τα παιδιά με την διαδικασία και θυμούνται τον ήχο που αντιστοιχεί στο κάθε χρώμα ,επιλέγουμε ένα τμήμα του έργου. Δείχνουμε τα χρώματα και τα παιδια εκφέρουν το ανάλογο ήχο και την ανάλογη διάρκεια
" π.χ αν το κίτρινο καταλαμβάνει 2 τετράγωνα παρατείνουν την διάρκεια του ήχου."Μ'αυτόν τον τρόπο κατανοούν καλύτερα την σχέση χρώματος , σχήματος και διάρκειας ήχου.
Μας άρεσε τόσο πολύ και το συνεχίσαμε σαν παιχνίδι.Περπατήσαμε σε ομάδες ,χορέψαμε στους ρυθμούς του Boogie Woogie , χαθήκαμε στους δρόμους της πόλης και ξαναβρεθήκαμε με τις ομάδες μας!
Φτιάξαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με τους δρόμους της Χίου
Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2015
AUGUST HERBIN:ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ ΜΕ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ
AUGUSTE HERBIN(1882-1960)
Εφευρίσκει το Αλφάβητο Τέχνης, μια μέθοδο σύνθεσης απο 26 χρώματα, το καθένα αντιστοιχεί σ' ένα γράμμα και γεωμετρικά σχήματα (τρίγωνο, κύκλος, ημικύκλιο, ορθογώνιο) και μουσικά ακούσματα.
Φτιάξαμε το δικό μας αλφάβητο, αντιστοιχίσαμε γράμματα του ονόματος μας με σχήματα και φτιάξαμε τις προσωπικές μας ασπίδες (συνθέσεις με τα σχήματα αντίστοιχα των γραμμάτων του ονόματος μας) όπως τα έργα του Αugust Herbin!
Εφευρίσκει το Αλφάβητο Τέχνης, μια μέθοδο σύνθεσης απο 26 χρώματα, το καθένα αντιστοιχεί σ' ένα γράμμα και γεωμετρικά σχήματα (τρίγωνο, κύκλος, ημικύκλιο, ορθογώνιο) και μουσικά ακούσματα.
Φτιάξαμε το δικό μας αλφάβητο, αντιστοιχίσαμε γράμματα του ονόματος μας με σχήματα και φτιάξαμε τις προσωπικές μας ασπίδες (συνθέσεις με τα σχήματα αντίστοιχα των γραμμάτων του ονόματος μας) όπως τα έργα του Αugust Herbin!
To Aλφάβητο μας με σχήματα (πίνακας αναφοράς)
ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΑUGUSTE HERBIN
Apollon et Dionysos 1947 by Auguste Herbin
Bleu by Auguste Herbin
Composition by Auguste Herbin
Alpfabet Plastique by Auguste Herbin
Η ΑΣΠΙΔΑ ΜΕ...
....τις ομορφιές της Χίου!
Μπορείτε να φτιάξετε και εσείς την ασπίδα μας τοποθετώντας τα κομμάτια στη σωστή θέση. Πατώντας το κουμπί ανανέωσης μπορείτε να δοκιμάσετε άπειρες φορές. Καλή διασκέδαση!