Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου 2014

"ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΟΥ"

Σήμερα παίξαμε με τα χέρια μας !
1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ(Cup Song)
  Πήραμε πλαστικά ποτηράκια ,είδαμε τα video. Μάθαμε πώς γίνεται και δοκιμάσαμε!!!



 Τα καταφέραμε μια χαρα!!!και διασκεδάσαμε!
2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΌΤΗΤΑ:(Αrt Hand) Ζωγραφίζω τα χέρια μου
 (Ζωγραφική με νερομπογιά +κολάζ)








Πέμπτη, 30 Ιανουαρίου 2014

ΒΡΑΒΕΙΟ!!!


Ενα Βραβείο !!!Απο μια αξιόλογη συνάδελφο!!!  και το εξαιρετικά δημιουργικό και γεμάτο με όμορφες ιδέες  ιστολόγιο της!!!   http://louloudoparea.blogspot.gr/ 

                             
 Μαρία σ'ευχαριστώ πάρα πολύ!!!Μ'εδωσες μεγάλη χαρά!!!
Με την σειρά μου κι εγώ θα το στείλω στα ιστολόγια που θαυμάζω και παρακολουθώ την δουλειά τους:
στην Τάνια    http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/
στην Μαρία http://pythagoreionip.blogspot.gr/
στην Χριστίνα http://xristinakt.blogspot.gr/
στην Ιωάννα http://taksiasterati.blogspot.gr/
στην Κική http://haroumenesfatsoules.blogspot.g
Καλή Συνέχεια!!! 

Τετάρτη, 29 Ιανουαρίου 2014

ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ

ΕΙΚΟΝΟΓΡΆΦΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ
Σήμερα εικονογραφήσαμε το βιβλιαράκι  της Τάνιας http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/
για την γιορτή των 3 Ιεραρχών.Eυχαριστώ πολύ Τάνια!!!
Στη συνέχεια  περάσαμε τα φύλλα  με  πινέλο + αραιωμένο νες -καφέ  (σέπια)
 ιδέα της Μαρίνας http://nipiablog.blogspot.gr/
                                                           














































Δευτέρα, 27 Ιανουαρίου 2014

Claude Monet " Πορτοκάλια"

Claude Monet(1840- 1926)
Γάλλος ζωγράφος,ένας απο τους σημαντικότερους εκπροσώπους του κινήματος του  ιμπρεσιονισμού.Ο  όρος "ιμπρεσιονισμός" πιθανόν να προήλθε απο τον πίνακα του Claude Monet Impressıon,  Sunrise.Κύριο χαρακτηριστικό του ιμπρεσιονισμού είναι τα ζωντανά χρώματα(κυρίως με χρήση βασικών χρωμάτων)οι συνθέσεις σε εξωτερικούς χώρους,συχνά υπο ασυνήθιστες οπτικές γωνίες και η έμφαση  στην αναπαράσταση του φωτός.http://el.wikipedia.org/

"Branch of Orange Bearing  Fruit " Ciaude Monet
Σήμερα το απόγευμα  αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε πορτοκάλια ,καθώς το πρωϊ ,ασχολήθηκαν με τα περιβόλια του "Κάμπου"της Χίου.Eπιλέξαμε"το κλαδί με τα πορτοκάλια" του Claude Monet
Παρατηρήσαμε τον πίνακα ,τα χρώματα που χρησιμοποιεί ο ζωγράφος για το φώς  και τις σκιές. Ευτυχώς είχε ήλιο στην αίθουσα και παίξαμε με τις σκιές των αντικειμένων.
Σαν φόντο χρησιμοποιήσαμε  εφημερίδες(κολάζ)
 Τα παιδιά έκαναν τα  περιγράμματα των πορτοκαλιών  με τη χρήση  σχημάτων ( κύκλων).  Κόψανε τα περιγράμματα φύλλων και πορτοκαλιών και  συνθέσανε το κλαδί  στην εφημερίδα.
Με λαδοπαστέλ   βάψανε την σύνθεση χρησιμοποιώντας ανάλογα χρώματα για το φώς και τις σκιές.                    
                                        Έτοιμα τα κλαδιά με τα πορτοκάλια!!!
                                                 







Παρασκευή, 24 Ιανουαρίου 2014

ENDVARD MUNCH-RENE MAGRITTE


       ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΑΣ ΕΜΠΝΕΟΥΝ !
Δύο χειμωνιάτικοι πίνακες διάσημων ζωγράφων  ήταν αφορμή για τις εικαστικές δημιουργίες μας.
¨Το Χιόνι Πέφτει στο Μονοπάτι " του εξπρεσιονιστή Νορβηγού ζωγράφου Εdvard Munch 
και "O Xαμένος Αναβάτης" του Βέλγου σουρεαλιστή ζωγράφου Rene Magritte.


EDVARD MUNCH "Snow Falling in the Lane" 1905
RENE  MAGRITTE "The Lost Jockey" 1942
Eνα απο τα προσφιλή και επίμονα θέματα του   Rene  Magritte  ήταν και " Ο  Χαμένος  Αναβάτης"Απο την  στιγμή που ο  καλλιτέχνης ζωγράφισε τον πρώτο  "Χαμένο αναβάτη " 1926  ακολουθεί  μια νέα περίοδος στη ζωγραφική  του,το ίδιο θέμα θα επανέρχεται πολλές φορές.Το άλογο και δέντρα είναι απο τα αγαπημένα  σουρεαλιστικά "αντικείμενα" άλλοτε γίνονται φύλλα  ή  πιόνια σκακιού.

Χρησιμοποίησα τους πίνακες για να τους δείξω  κυρίως την προοπτική στην ζωγραφική.
Αφορμή για την προοπτική ήταν « Η  Βαλίτσα Τών Γενναίων» , ένα πρόγραμμα  ευαισθητοποίησης παιδιών στα ΑΜΕΑ που σχεδιάστηκε απο την κα Μ.Πούπαλου και  την κα Δ.Εξηντάρη , στηρίζεται στην ιστορία   «Η πριγκίπησσα Μέα και οι 4 σωματοφύλακες»Τα παιδιά συμμετέχουν  ενεργά  και περνούν διάφορες δοκιμασίες που έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε τα παιδιά  να βιώσουν την αναπηρία.Η  πριγκήπισσα είναι τυφλή, φυλακίζεται και πρέπει τα παιδιά να την βοηθήσουν να αποφυλακιστεί ταξιδεύοντας μ’ενα   μαγικό χαλί  περνώντας απο διάφορες δοκιμασίες.Με την ολοκλήρωση της δοκιμασίας κερδίζουν ένα χαμόγελο για το μπουκάλι, που πρέπει να γεμίσουν με παιδικά χαμόγελα.
Στη 2η δοκιμασία  «στη  σπηλιά του θησαυρού» χρησιμοποιούμε κυάλια .Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν ! Όταν τελειώσαμε την δοκιμασία και κερδίσαμε ένα χαμόγελο , ασχοληθήκαμε με τα κυάλια  και καταλήξαμε στην προοπτική .
Παρουσίασα τους πίνακες ακολουθώντας την συνηθισμένη  διαδικασία γνωριμίας με τα έργα τέχνης. 
 Αποφασίσαμε να κάνουμε δικά  μας έργα με τα  στοιχεία  απο τους πίνακες.
Με μολύβι στην αρχή (τα δέντρα-φύλλα, τις ανθρώπινες φιγούρες και το μονοπάτι)
  Μετα  με  νερομπογιά +χοντρό αλάτι .

ΤΑ ΕΡΓΑ ΜΑΣ











                     

Πέμπτη, 23 Ιανουαρίου 2014

ΨΥΧΡΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΕΙΜΏΝΑ

Με τις τέμπερες τα παιδιά ξετρελλάθηκαν!Τους έδωσα να παίξουν με τα ψυχρά χρώματα !
Θυμήθηκαν το δέντρο του Κλέε (προάγγελος του Φθινοπώρου)!!!Δεν το περίμενα!!!
Τι δέντρο να ζωγραφίσουμε ;Δέντρο του φθινοπώρου;Οχι!Χειμωνιάτικο!Είπαμε κάποιες ιδέες! Τούς πρότεινα το χιονισμένο δέντρο με την εφημερίδα (χωρίς ψαλίδι) και ενθουσιάστηκαν!
(Τα κλαδιά των δέντρων σε  Υ )

                                            Οι  Εργασίες μας!

                                        Τα δέντρα με κλαδιά ( Υ) της 1ης ομάδας





Γάντια με μοτίβα (περίγραμμα χεριού) της 2ης ομάδας












Τετάρτη, 22 Ιανουαρίου 2014

VINCENT van Gogh "Εικαστικές Δράσεις"


ΑΝΑΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ "Χειμωνιάτικου Τοπίου "του  Vincent van Gogh
(Ομαδική Εργασία )
O Van Gogh  χρησιμοποιούσε παχιές στρώσεις λαδομπογιάς για να προσδίδει ζωντάνια στα έργα του.Εμείς χρησιμοποιήσαμε τέμπερα.
Βήμα 1ο:
Στο χαρτόνι σχεδιάσαν  με μολύβι τον ορίζοντα.
Ρίξαμε με το μπουκάλι τέμπερα (για τον ουρανό και το ποτάμι  μπλέ+άσπρο + μώβ  και για το  υπόλοιπο μπλέ + άσπρο )


   το στρώνουν με την χτένα  για να δώσουν υφή .

    κάποια παιδιά  προτίμησαν  τα δαχτυλάκια τους !!! 

                                                 
το αποτέλεσμα με την χτένα !

και με τα δάχτυλα! 
    Την επόμενη μέρα, είχε στεγνώσει και συνεχίσαμε 
 Βήμα 2ο :     Συμπληρώσανε τα στοιχεία του πίνακα  με πινέλα .
                        Βήμα 3ο:  Στο τέλος προσθέσανε κυκλικές και σπυροειδείς κινήσεις
                                        (με την τεχνική της χτένας η των δαχτύλων ανάλογα )
                                         με κόκκινο +λευκό + κίτρινο

(Ομαδική  Εργασία

                                Κάποια παιδιά  χρησιμοποίησαν μαρκαδόρους.(ατομικές)